måndag 12 november 2012

Fem på nya äventyr


Författaren är Enid Blyton som tex. har skrivit Hemliga sjuan och Fem-böckerna.

Boken är typ en deckare kan man säga.

Boken handlar om fem-gänget som kommer tillbaka från internatskolan och deras farbror som heter farbror Quenteen.
Han har fått reda på att de inte har varit så bra i skolan så han hyr en magister som heter magister Roland som är lite skum.

Boken utspelar sig på vintern på ett ställe som heter Kirrin och som ligger nära en sjö. I sjön ligger en ö som är med i en annan bok som jag har läst.

Huvudpersonerna är dels en som heter George och en som heter Anne, Julian, Dick, Magister Roland, Farbror Quenteen och några konstnärer.

Boken är skriven på gammalsvenska.

Jag tycker att boken är asgrym för jag tycker om spännande böcker.

Av:Hugo

3 kommentarer:

  1. Jag läste en hel mängd fem-böcker när jag gick i mellanstadiet, och tyckte de var spännande. Synd att språket var gammalt. Jag trodde de fanns nyöversatta med modernt språk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kunde förstå det mesta men det var typ ett ord i en bok kanske som var svårt!

      Radera
  2. Bra!
    Hur många sidor har boken?
    ////
    //// Filip

    SvaraRadera