måndag 10 december 2012

Pizza Med Svamp och ost



Bokens författare är Gull Åkerblom.
Bokens genre är relationer.

Handling
Boken handlar om Moa, Samuel och Henrik i 9C.
På skolan var det en stor plansch som det stog fredagen den trettonde var det Disco!! Då kom Henrik i 9C som var den snyggaste killen på skolan så kom han fram och frågade Moa om hon kommer på Discot.
Efter skolan så gick hon hem och frågade sin mamma om hon kunde gå på discot för hon hade köpt nya kläder till discot. Mamma svarade nej tyvärr kan du inte det för du måste passa Pelle då.
Men mamma!
Jag vill gå på disco då. Men vem skall passa Pelle då?
Vet jag inte.
Men Moa fick vara hemma och passa Pelle då….

Den ut spelar sig på gator och skolan. Tiden är både på kvällen och morgonen och på dan.
Bokens huvudpersoner är: Moa och Samuel.
Boken är lätt att förstå och inga svåra meningar tycker jag.
Bokens budskap är att man kan göra något man inte tror.
Jag gillar boken för att den har bra innehåll.

Jag ger boken 5 av 5 stjärnor.
Av Filip




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar